فروش ویژه فقط تا یک هفته | ارسال فوری و 100% تضمینی 09127694358 با یک بار خرید مشتری همیشگی شوید خریدی امن و مطمئن از درب کارخانه بدونه واسطه

logo_roofta-pt3e7k8snskgd9qnx2kxgegh2me2kee93cz3rzaw3k

چگونه ایزوگام مرغوب را بشناسیم؟

این روزها به دلیل تعدد ایزوگام‌هایی که توسط شرکت‌های مختلف در بازار عرضه می‌شود، شناخت و انتخاب بهترین ایزوگام دشوار است. برندهای مختلفی مانند ایزوگام شرق، ایزوگام دلیجان، ایزوگام شرق مشهد، ایزوگام شرق دلیجان، ایزوگام تبریز، ایزوگام بام گستر و بسیاری ایزوگام‌های دیگر در بازار موجود است که با تبلیغات مختلف انتخاب را برای خریداران سخت می‌کند. با دانش کافی می‌توان یک ایزوگام خوب از بین آن‌ها انتخاب کرد. در این مطلب همراه ما باشید تا نحوه شناخت ایزوگام مرغوب را بیان کنیم.

تشخیص بهترین ایزوگام

در ساخت و سازها و تاسیسات امروزی، عایق‌کاری جزء لاینفک سازه‌هایی است که نیاز به حفاظت در برابر سرما و گرما دارند. ایزوگام با روکش آلومینیوم نیز یک عایق برای محافظت سقف در برابر نور مستقیم خورشید و گرما است. حال سوال این است که چگونه ایزوگام مرغوب را بشناسیم؟ در اینجا سه ​​راه برای تشخیص  ایزوگام مرغوب و اصل وجود دارد:

  1- بوی ایزوگام

  ساده‌ترین راه تشخیص بوی ایزوگام است. در ساخت نمونه نامرغوب از پودرهای معدنی یا مواد غیر پلیمری استفاده می‌شود به همین دلیل است که ایزوگام نامرغوب و تقلبی دارای بوی نامطبوع و مشابه صنعتی است. 

  2- مواد ایزوگام

  دستتان را روی قسمتی از لایه بیرونی ایزوگام که روکش نشده است بگذارید، اگر خوب باشد چیزی به دستتان نمی‌چسبد. اما اگر خوب نباشد، ذرات ریز سیاه به دست شما می‌چسبند.

  3- نگهداری در فریزر

  یک تکه کوچک از ایزوگام را برش داده و در فریزر قرار دهید و به مدت 2 ساعت بیرون بیاورید و با دست با زاویه 120 درجه خم کنید. اگر ایزوگام شکست یا حتی ترک خورد، ایزوگام خوب نیست. اما اگر برایش اتفاقی نیفتاد یعنی ایزوگام خوب و در برابر سرما و گرما مقاوم است.

چه فصلی برای ایزوگام مناسب است؟

شاید شنیده باشید که تابستان فصل خوبی برای ایزوگام است. اگر تابستان را برای نصب ایزوگام انتخاب کرده‌اید، می‌توانید از طول عمر ایزوگام خود مطمئن باشید. در ادامه مقاله چگونه ایزوگام مرغوب را بشناسیم؟ ما را همراهی کنید.

جدای از نوع ایزوگامی که استفاده می‌شود، مهم‌ترین عاملی است که بر دوام ایزوگام تاثیر می‌گذارد. خشکی و تمیزی سطحی که می‌خواهیم ایزوگام کنیم، هر چه گرمتر و تمیزتر باشد ایزوگام بهتر می‌چسبد و جمع نمی‌شود. (قسمتی که خوب نمی‌چسبد و هوا زیر آن می‌ماند)

ویژگی‌های ایزوگام اصلی

ایزوگام اصلی دارای ویژگی‌هایی است که آن را از ایزوگام تقلبی متمایز می‌کند:

ایزوگام دارای شماره ثبت اصلی است.

ایزوگامی که اصل و باکیفیت بوده شفاف است و بوی نامطبوع ندارد.

اگر ایزوگام اصلی نباشد، در شکل دست زدن به ایزوگام، دست سیاه می‌شود.

ایزوگامی که نامرغوب است در دمای 10 درجه خشک و شکننده است.

تفاوت بین ایزوگام اصل و تقلبی

ایزوگام اصلی و ایزوگام تقلبی در بسیاری از موارد متفاوت هستند. البته برخی از این تفاوت‌ها مانند اطلاعات روی برچسب، رنگ برچسب‌ها و متن روی آن‌ها بسیار ظریف هستند و تشخیص آن دشوار است. اما تفاوت‌های دیگری نیز وجود دارد که تشخیص ایزوگام مرغوب و اصل آسان‌تر است:

وزن است‌های ایزوگام با انواع اصلی و تقلبی متفاوت است.

ایزوگام‌های اصل و تقلبی در تک لایه و دو لایه بودن با هم فرق دارند.

روکش آلومینیومی بیرونی ایزوگام در نوع اصلی و تقلبی ایزوگام متفاوت است.

جمع بندی 

چگونه ایزوگام مرغوب را بشناسیم ؟ عایق است که برای محافظت از ساختمان در برابر نفوذ رطوبت، برف و باران، گرما و … هنگام نصب ایزوگام استفاده می‌شود که حداقل 10 سال عمر مفید داشته باشد. بتواند از موارد ذکر شده جلوگیری کند. برای پروژه باید از بهترین ایزوگام موجود در بازار استفاده کرد. در این مطلب شما را با ایزوگام مرغوب آشنا نمودیم.

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما 09127694358