فروش ویژه فقط تا یک هفته | ارسال فوری و 100% تضمینی 09127694358 با یک بار خرید مشتری همیشگی شوید خریدی امن و مطمئن از درب کارخانه بدونه واسطه

logo_roofta-pt3e7k8snskgd9qnx2kxgegh2me2kee93cz3rzaw3k

 نکات مهم در نصب ایزوگام

در نصب ایزوگام برای سطوح مختلف، نصاب باید به نکات مختلفی توجه داشته باشد که رعایت نکردن و یا بی توجهی به هر کدام از آنها می تواند موجب شود تا او نتواند رضایت مشتریان خود را جلب نماید. این نکات عبارت اند از:

زمان مورد نظر برای نصب ایزوگام

یکی از موارد مشترکی که بین تمامی ایزوگام ها وجود دارد، این است که نصب ایزوگام در تابستان و هوای گرم، نتیجه مطلوب‌تری به همراه خواهد داشت. همچنین به هیچ عنوان در دما های زیر 5 درجه نباید اقدامی برای نصب ایزوگام انجام گیرد. چرا که در دمای زیر 5 درجه خاصیت لاستیکی رول های عایق ساز به کل از بین رفته و یا به شدت کاهش پیدا می کند.

این اتفاق موجب می شود تا اتصالی که باید بین سطح مورد نظر و ایزوگام شکل بگیرد، به خوبی ایجاد نشده و پس از مدت زمان کوتاهی از بین برود. همچنین افراد باید از نصب ایزوگام در هوای بارانی نیز به شدت بپرهیزند.

لوله های بخاری و هواکش ها در نصب ایزوگام

از دیگر مواردی که افراد باید در نصب ایزوگام به آن توجه داشته باشند، نحوه رد کردن ایزوگام از لوله بخاری و هواکش می باشد. در نصب بدون نقص ایزوگام، نباید رول ها را برای عبور از این لوله ها به شکل کامل برش زد. بلکه باید بخش هایی از پوشش که به لوله می رسند را به شکل ضربدری بریده و آنها را از داخل ایزوگام عبور داد. تنها در این صورت است که هیچ ضعفی در ایزوگام یافت نشده و نفوذی در سطح مورد نظر صورت نمی گیرد.

وضعیت ایزوگام نصب شده در اطراف لوله های بخاری و هواکش

وضعیت سطح سقف یا دیوار

علاوه بر نوع و برند ایزوگام مورد نظر، سطح زیر ایزوگام نیز در دوام و ماندگاری آن بسیار مؤثر می باشد. ایزوگام روی سطوحی که از جنس فلز، سرامیک، چوب و… هستند؛ به خوبی نچسبیده و امکان نشت آن وجود دارد. اگر سطح مورد نظر از جنس آهن باشد نیز به دلیل انقباض و انبساط آن در هوای سرد و گرم، ایزوگام به خوبی عمل نخواهد کرد.

 همچنین اگر ایزوگامی که افراد در گذشته نصب کرده اند نیاز به تعمیر داشته باشد؛ برای جایگزین کردن ایزوگامی دیگر روی آن، باید لایه آلومینیومی سطح آن را جدا کرده و سپس ایزوگام جدید را روی آن بگذارند. بهترین سطحی که می توان روی آن عایق رطوبتی نصب کرد سطحی آغشته به قیر می باشد. بنابراین بر روی سطوح فلزی، سرامیکی و غیر بتنی می توان ابتدا اندکی قیر پاشیده و سپس ایزوگام را نصب نمود. لازم به ذکر است که عایق پوششی بر روی سطوحی از جنس سیمان و بتن، به شکل مقاوم، ماندگار و استاندارد خواهد بود.

هم پوشانی لایه های عایق بندی شده

هم پوشانی لایه های عایق بندی نیز یکی از مهم ترین نکاتی است که افراد در ایزوگام کردن سطوح باید آن را رعایت نمایند. برای این کار نصاب باید لبه های ایزوگام را به اندازه 10 سانتی متر روی هم در نظر گرفته و آنها را کاملاً ایزوله و محکم نماید. برای مطمئن شدن از محکم بودن و چسبیدن لبه، باید انتها و لبه عایق را دوباره حرارت داده و با قیر سطح آن را پوشانده و بعد بچسباند.

در حین انجام این کار نیز نصاب باید توجه داشته باشد که در سطح و عایق کاری، هیچ گونه هوا وجود نداشته و هواگیری انجام نگردد. اگر این اتفاق رخ داد نیز حباب های ایجاد شده باید با فشار پا یا دست از بین بروند؛ چرا که ممکن است در آینده موجب ایجاد مشکل در عایق بندی شده و آن را تا حدی بی اثر کنند.

تنظیم شیب ایزوگام

در نصب ایزوگام، باید به این نکته توجه داشت که تنها راه برای خروج آب از پشت بام، ناودان ها هستند. بدیهی است که در صورت خروج آب از ناودان و ماندگار نشدن آنها بر روی پشت بام، امکان نفوذ به سطح نیز کمتر خواهد شد. شیب پشت بام باید به صورتی تنظیم شود که مسیر آب های جمع شده به سمت ناودان منحرف گردد. وجود هر گونه چاله در ایزوگام، موجب ماندگاری آب در آن و در نتیجه خرابی ایزوگام خواهد شد؛ بنابراین در هنگام نصب ایزوگام تمامی چاله های موجود باید از بین بروند.

آماده سازی سطح مورد نظر

به منظور آماده سازی سطحی که قرار است ایزوگام بر روی آن نصب گردد، تمامی گرد و غبار و کثیفی های روی سطح مورد نظر باید از بین بروند. برای این کار معمولاً جارو زدن و یا شستن سطح کافی می باشد. لازم به ذکر است که هر چه سطح تمیز تر باشد، چسبندگی ایزوگام بیشتر و امکان خراب شدن آن نیز کمتر خواهد بود. البته پس از شستن سطح، باید از خشک شدن آن مطمئن و سپس نصب ایزوگام شروع شود.

انتخاب ایزوگام های با کیفیت

اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که تصمیم دارند تا ساختمان خود را ایزوگام نمایند و می خواهید برای خریدایزوگام اقدام نمایید، باید در انتخاب خود دقت نمایید. در وهله اول شما باید ایزوگامی را برگزینید که دارای کاربرد مورد نظر شما بوده و همچنین دوام، مرغوبیت و کیفیت مورد نظرتان را داشته باشد.

چرا که اگر ایزوگام خوبی را انتخاب نکنید؛ هر چقدر هم نصاب کار خود را به خوبی انجام دهد، در صورت نداشتن کیفیت و دوام بالا نتیجه مطلوبی حاصل نخواهد شد. بنابراین بهتر است برای مطمئن شدن از بابت دوام، ماندگاری و عملکرد مطلوب ایزوگام مورد نظر، بهتر است در انتخاب برند و نوع آن دقت نمایید.

 ویژگی های ایزوگام خوب، با کیفیت و مورد اطمینان

تمامی برآمدگی ها و تو رفتگی های موجود بر سطح مورد نظر باید از بین رفته و سپس نصب ایزوگام صورت گیرد.

نکات مهم در نصب ایزوگام بر روی پِی

به منظور نصب ایزوگام و یا عایق بندی روی پی، ابتدا باید سطح را پرایمر کشی کرده و پس از نصب ایزوگام، دور تمامی لبه ها توسط کاردک مخصوص جوشکاری شود. اگر برای پوشش عایق از آسفالت استفاده می شود، حرارت اعمال شده بر روی این ماده نباید بیش از 190 درجه سانتی گراد باشد.

نکات مهم در نصب ایزوگام بر روی دیوار

یکی از مهم ترین نکاتی که افراد به منظور نصب ایزوگام و یا عایق بندی دیوار باید به آن توجه داشته باشند این است که برای شروع این کار، ابتدا باید ماهیچه بندی انجام گردد. این ماهیچه بندی در کنج دیوار بتنی و به منظور شکستن زاویه انجام می شود که در اجرای آن باید زاویه 45 درجه در نظر گرفته شده و ضخامت لبه عایق نیز به گونه ای باشد که در انتهای دیوار محکم شود.

نکات مهم برای نصب ایزوگام در کف و یا دیواره های استخر

نکته حائز اهمیت در نصب ایزوگام در استخر ها این است که در این سطح بخصوص، باید از بتن استفاده شود. در ابتدای کار باید یک لایه کامل پرایمر روی سطح پخش کرده و برای خشک شدن آن منتظر ماند. سپس یک لایه بتن با ضخامت 5 سانتی متر باید بر روی پرایمر نصب شده و پس از اتمام آن، سطح باید به طور کامل کاشی و یا سرامیک کاری شود.

نکات مهم در نصب ایزوگام بر روی سطوح شیب دار و سقف های سفالی

نکته ای مهم که افراد باید در هنگام نصب ایزوگام و یا عایق بندی سطوح شیب دار و یا سقف های سفالی به آن توجه نمایند، این است که نصب عایق باید حتماً پس از زیرسازی انجام شود. چرا که بدون زیرسازی، امکان خراب شدن عایق در مدت زمان کوتاهی وجود دارد.

عکس: مرحله زیر سازی ایزوگام

نکات مهم در نصب ایزوگام روی سطوح صاف

در نصب آبرو، نصاب باید توجه داشته باشد حتماً کناره های دو طرف آبرو دو لایه بوده و عایق هم به اندازه 30 سانتی متر درون آبرو قرار بگیرد. در هنگام جوشکاری های کناره های آبرو نیز باید دقت بسیاری به خرج داده شود تا امکان خرابی کاهش پیدا کند.

ابزار مورد نیاز برای نصب ایزوگام

ابزار و مواردی که افراد به منظور نصب ایزوگام به آنها نیاز خواهند داشت، عبارت اند از:

گاز مایع (کپسول)

دستکش نسوز

 ماله بند کشی

کفش مناسب

فندک

تیغه لاستیکی دسته دار

جارو

چراغ شعله پخش کن

تیغ موکت بری محکم و از جنس فلز

البته لازم به ذکر است که برخی از نصابان ایزوگام برای عایق بندی از ابزار مدرن تری نیز استفاده می کنند که این مورد بستگی به نصاب مورد نظر دارد.

وسایل مورد نیاز برای نصب ایزوگام

روش های نصب و اجرای ایزوگام

کار نصب ایزوگام و عایق های پوششی باید توسط افرادی ماهر و دارای تجربه صورت گیرد تا نتیجه کار مطلوب باشد. مراحل نصب ایزوگام که گام به گام باید اجرا شوند، عبارت اند از:

زیر سازی سطح مورد نظر

پس از تمیز کردن سطح و اطمینان بابت از بین رفتن تمامی آلودگی ها، افراد باید زیرسازی های لازم برای عایق بندی را انجام دهند. در اکثر مواقع، ترک خوردگی ها، تو رفتگی ها و برآمدگی هایی که بر روی سطوح ایجاد شده اند موجب خراب شدن ایزوگام و نفوذ آب و رطوبت درون آن می شوند. بنابراین این دست فراز و نشیب ها را باید با دقت و حساسیت بالا تعمیر کرد. ترک خوردگی ها را می توان با ملات و یا سیمان پر نموده و برآمدگی ها را نیز تراشید؛ سطح مورد نظر باید یکدست باشد.

ریختن پرایمر یا قیر بر روی سطح

در صورتی که افراد بخواهند سقف، دیواره ها و کف اتاقی را ایزوگام یا عایق بندی نمایند تفاوتی در میزان اهمیت زیرکاری، رخ نخواهد داد. زیرکاری یکی از مهم ترین مراحل ایزوگام می باشد و در اغلب روش ها و انواع عایق بندی نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در اکثر موارد نیز به منظور زیرکاری ایزوگام از قیر و یا ماد ای به نام پرایمر استفاده می شود. لازم به ذکر است که زیرکاری ایزوگام با پرایمر و یا قیر، در نواحی با میزان بارش بالا (برف و باران)، موجب ماندگاری بیشتر عایق می شود.

اندازه گیری سطح و بررسی نقاط شروع نصب ایزوگام

اندازه گیری سطح نیز از دیگر مراحل مهمی است که باشد توسط افراد متخصص انجام شود تا تهیه مواد لازم به اندازه صورت بگیرد. این اندازه گیری باید از ناودان تا انتهای سقف صورت گرفته و علامت گذاری نیز با فاصله هایی به اندازه 90 سانتی متر و با دقت بالایی انجام شود. علامت گذاری ذکر شد؛ باید به گونه ای صورت گیرد که قسمت هایی مانند لوله های دودکش و هواکش ها در بخش هایی میان رول ها واقع شوند.

باز کردن رول های ایزوگام

افراد باید دقت داشته باشند که رول های ایزوگام را به اندازه های مورد نیاز خود باز کنند. تمامی رول های ایزوگام، 10 متری بوده و رول پس از باز شدن، باید به شکلی مساوی از هر دو طرف خود جمع شود. نکته قابل توجه این است که برای حرارت دهی و نصب ایزوگام مورد نظر، افراد باید از نقطه وسط ایزوگام شروع نمایند.

نصب و اجرای ایزوگام یا عایق پوششی

در این مرحله از نصب و اجرای ایزوگام، افراد باید به سراغ مشعل ها رفته و با توجه به نوع ایزوگام، حرارت مورد نیاز را تنظیم نمایند. توجه داشته باشید که اعمال حرارت بیشتر و یا کمتر از مقدار مورد نیاز، هیچ کمکی به روند پیش روی کار نخواهد کرد. پس از تنظیم حرارت مورد نظر، رول ها باید به شکل تراز و تنظیم شده روی نقطه شروع قرار بگیرند تا کار عایق بندی آغاز شود.

سپس باید با مشعلی که پیش تر به آن اشاره کردیم، قسمت زیرین رول را با دقت بسیار گرم کرد و سپس رول ها به شکلی مستقیم روی سطح مورد نظر پخش خواهند شد. لازم به ذکر است که در هنگام نصب ایزوگام افراد باید دقت داشته باشند که مقداری از رول های کنار هم روی یکدیگر قرار بگیرند. این کار باعث می شود تا جایی برای نفوذ آب و یا رطوبت وجود نداشته و ماندگاری عایق افزایش یابد.

حرارت دادن به رول های ایزوگام با مشعل های مخصوص با شیوه صحیح

در آخر نیز افراد باید توجه داشته باشند که با ایجاد شیبی به سوی ناودان، برای آب هایی که در آینده ممکن است به دلایل مختلف روی پشت بام جمع شوند، مسیر خروجی ایجاد نمایند. هرچه امکان جمع شدن آب بر روی پشت بام بیشتر باشد، امکان خرابی ایزوگام در زمان کمتر نیز بیشتر خواهد شد.

سخن پایانی

در این مطلب تلاش کردیم تا تمامی مطالب در مورد نکات مهم و ضروری در نصب ایزوگام و عایق پوششی را برای مخاطبین عزیز شرح دهیم. عزیزان می توانند به منظور دریافت مشاوره برای نصب ایزوگام در سطوح مختلف از طریق شماره تماس 09127694358 با متخصصین ما درشرکت عایق گستر اهورا تماس گرفته و یا از طریق دیگر راه های ارتباطی موجود در سایت اقدام نمایند.

2 پاسخ

  1. توقع شما از یک نرم افزار حسابداری غیر از اینکه صبح براتون چایی بیاره چیه؟
    ساده باشه؟
    ارزون باشه؟
    به فروشگاه تون وصل بشه؟
    پشتیبانی عالی و دائمی داشته باشه؟
    توی حساب و کتاب دقیق باشه؟
    نیازی به هزینه پشتیبانی و تمدید سالانه نباشه؟
    هوای اقساط تون رو داشته باشه؟
    انواع گزارش و نمودار هزینه و درآمد داشته باشه؟

    به قول بازاری ها … ببر, خوشت اومد بیا بخر
    قبل از خرید مهلت تست 5 روزه دارید. همچنین در صورتی که نیاز به راهنمایی بود دوستان ما در تیم پشتیبانی کاملا شما رو راهنمایی میکنند.

    تماس بگیرید‌ : 02128429522
    یا اینکه قبل از تماس سایت ما رو بررسی کنید. chalakhesab.ir

    چالاک حساب تاریخ امروز: 2023/09/17 16:00:49

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما 09127694358