فروش ویژه فقط تا یک هفته | ارسال فوری و 100% تضمینی 09127694358 با یک بار خرید مشتری همیشگی شوید خریدی امن و مطمئن از درب کارخانه بدونه واسطه

logo_roofta-pt3e7k8snskgd9qnx2kxgegh2me2kee93cz3rzaw3k

انواع عایق های رطوبتی

مقدمه: یکی دیگر از انواع عایق‌های ساختمانی، عایق رطوبتی است که از ورود رطوبت و آب به داخل ساختمان جلوگیری می‌کند.

یکی از اجزای جدایی‌ناپذیر از ساختمان است که در صورت نبود آن به‌خصوص در هنگام بارش برف و باران موجب وارد شدن آسیب به ساختمان می‌شود.

 

عایق رطوبتی کف ساختمان

در ساختمان‌‌ها و بناهایی که احتمال ریزش آب در کف و همچنین قسمت‌های پایین دیوارها وجود دارد، لازم است که از عایق رطوبتی کف ساختمان استفاده شود. از جمله رایج‌ترین عایق هایی که برای این کار استفاده می شود می توان به قیر و گونی، مقوا و گونی قیر اندود اشاره کرد.

روش عایق کاری کف ساختمان‌ ها همانند عایق کاری سقف است.

لازم است که کف ساختمان با استفاده از این مواد عایق بندی شود. با توجه به شرایط ساختمان می تواند ۲۵ تا ۴۰ سانتی متر از دیواره های ساختمان نیز عایق بندی می شود.

 

برای عایق بندی نقاط مختلفی همچون کف شور آشپزخانه و حمام، محل نصب کاسه توالت و … باید لایه های عایق تا داخل لوله های فاضلاب امتداد پیدا کند و سپس اقدام به کف سازی شود.

 

عایق رطوبتی پیش ساخته

عایق های پیش ساخته به عنوان عایق رطوبتی ساختمان در نقاط مختلف خصوصا در قسمت پی و بام ساختمان استفاده می شوند.

می توان گفت پر استفاده ترین عایق های رطوبتی ساختمان در حال حاضر عایق های پیش ساخته هستند که بارزترین آنها ایزوگام است.

بهترین نوع عایق رطوبتی پیش ساخته نمد پشم شیشه می باشد که کاربردهای متعددی دارد.

به صورت کلی می توان گفت عایق های پیش ساخته از موادی همچون قیر صنعتی، مواد پلیمری به نام اتکنیک پلی پروپیلن، یک لایه تیشوی مسلح شده با نخ، یک لایه پلی استر نبافته پودر تالک و در برخی از این عایق ها پودر مس، فیلم پلی اتیلن و روکش آلومینیومی ساخته می شوند و می توانند در نقاط مختلف ساختمان به کار برده شوند.

عایق رطوبتی نما

عایق بندی نمای ساختمان در مکان هایی که بارندگی در آن ها زیاد می باشد، امری مهم و ضروری می باشد، چرا که در صورت عدم انجام این کار نمای ساختمان به مرور زمان دچار آسیب دیدگی می شود.

نمونه ای از محصولاتی که به این منظور مورد استفاده قرار می گیرد، عایق نانو می باشد که در ادامه به بیان توضیحاتی در مورد آن می پردازیم.

 

نتیجه میگیریم که با استفاده از هر یک از دسته بندی های مواد عایق می توان از مصرف بی رویه انرژی در محیط ساختمان پیشگیری کرد. هر یک از دسته بندی های مواد عایق برای برخی از ساختمان ها مناسب بوده و در شرایط جوی و آب و هوایی به خصوصی مورد استفاده قرار می گیرند.

برای اطلاع بیشترعایق کاری در ارتباط با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید:

آقایی علیرضایی  09127694358

خانم شعبان        09397060833

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با ما 09127694358